Jom Baca

Thursday 26 April 2012

Kalaulah boleh aku Hentikan ****..





Hari ini sudah hari apa yer?cepatnya masa berlalu sehingga kita tidak perasan yang kita sudah pun hampir menamatkan bulan april ini.Sekarang sudah masuk 26 april.Bermakna hanya tinggal beberapa hari lagi untuk bulan april pergi meninggalkan kita.Aku rasakan seolah-olah baru sahaja melalui bulan March pada hari semalam.Wah pantas la masa ni berlalu pergi.Kenapa la aku tidak dapat nak membehentikan masa kan?eh.aku bukannya ada kuasa nak lakukan semua itu.Tapi kan kalau aku dapat membehentikan masa buat seketika.Apa yang kita boleh lakukan jika kita boleh lakukan benda itu?Bermanfaat ker hentikan masa yang telah diberi?

Jika masa ini berhenti:




Akan aku habiskan masa aku untuk
 tidur dengan secukupnya.Tapi sekarang
 pun sudah banyak masa aku habiskan
 untuk tidur.

Akan aku siapkan semua kerja yang tertunggak.
Jika masa berhenti maknanya aku banyak masa hendak 
membuat kerja-kerja yang tertunggak tuh.

Akan aku pergi kekedai makanan yang best-best 
untuk aku nikmati makanan yang tidak pernah aku makan
sebelum ini.Oh.masa berhenti bermakna semua org tidak
akan bergerak selain aku la.

wah.
Mulakan misi kejahatan.
Akan aku pergi kebilik lacture untuk melihat dan mengambil 
soalan-soalan exam.Lahi nak senang aku ambil dengan 
jawapan-jawapan lagi.

lagi best.
Aku pergi bilik lecture then aku tukar 
result exam aku kepada result yang memuaskan hati 
aku ini.

Akan aku pergi ke bank dan mengambil sejumlah
wang untuk aku gunakan.So tidak payah bekerja
and tidak payah belajar la kalau macam itu kan?
ish...senang la hidup kalau semua itu boleh terjadi.
Teruk3..

Mulakan misi yang baik.
Akan aku bantu orang-orang yang susah 
dan memerlukan bantuan.

Akan aku pergi ke pejabat perdana menteri dan 
menulis perintah supaya bantuan kewangan
perlu dibahagikan sepenuhnya kepada rakyat.

ish.
Makin lama makin merepek dah aku menulis ini.
Mana lah kita boleh hentikan masa kan?
Thats just our imagination.

That why have the movie like that in the world.
It's because they also think like i'm thinking.

Tapi kita kene teruskan dengan apa yang ada
sekarang ini.Gunakan masa seelok-eloknya.

 Ingat lah:
"Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang beriman, beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran." (Al 'Asr 103: 1-3)

kalau sebut pasal masa kita tidak akan lepas dari mengingatkan diri kita
dengan Surah diatas.So kita perlu hargai masa kerana
masa tidak akan boleh diundur,tidak boleh dihentikan, dan masa
juga tidak boleh dipanjangkan.Ia tetap
macam itu sampai bila-bila.!







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...