Jom Baca

Wednesday 4 April 2012

Aku jatuh hati

As-Salamu Alaikum


Makan nasi sekali seminggu
Sebab ekonomi mula perlahan
Tiap hari dengar lagu
Lagu jiwang jadi pilihan


Aku sudah pun jatuh hati padanya.Makin hari aku melihatnya makin berbunga dihati ini.Sungguh jiwang diriku ini kan?Tapi apa kan daya,semua lagu yang ada dimalaysia ini mengenai cinta.Maka kita pun dibesarkan dalam angan-angan cinta dunia.Tapi kali ini aku betol-betol telah jatuh hati.Ibarat sudah jatuh ditimpa bunga pula.

Pertama kali aku mengenal dirinya ialah sewaktu sidia berada dirumahnya.Sungguh cantik rupa parasnya sehingga aku tidak dapat menahan diri ini untuk terus melihat dirinya.Ingin sahaja aku mengambilnya sebagai milik aku.Tapi apakan daya,aku memang tidak dapat memilikinya untuk dijadikan teman hidup aku.Aku perlukan keberanian untuk mendekati dirinya itu.Keberanian dalam diri aku ini belum begitu menebal untuk membolehkan aku mendekati dirinya selalu.Tapi semua itu boleh diubah.Kita kan manusia yang selalu melakukan perubahan dalam diri jika kita impikan sesuatu itu.

Tiada apa yang kita tidak dapat lakukan jika kita sentiasa berusaha untuk melakukannya.Hum..indah sungguh wajah mu itu,ibarat rembulan yang mengambang dan bercahaya.Sekali pandang macam siti nurhaliza,dua kali pandang rupanya itu lah dirimu sendiri.Lebih cantik dari orang lain.Aku selalu diejek oleh rakan-rakan ku kerana tidak berani mendekati dirimu itu.

Aku bukannya tidak mencuba untuk mendekati dirimu.Sebenarnya aku telah mengalami suatu penyakit yang susah untuk diubati dan memerlukan masa yang banyak untuk menyembuhkannya.Penyakit itu ialah suatu penyakit yang dipanggil Phobia or trauma.Aku telah phobia untuk mendekati kaum sepertimu kerana aku pernah dilukakan suatu masa dahulu.Tidak mungkin aku lupakan saat-saat aku dilukakan dahulu.Sungguh perit hati ini kerana dilukakan oleh sesuatu yang aku sangat sayangi suatu ketika dahulu.

Tapi kini aku cuba menguatkan diri dan semangat aku untuk mendekati dan menyayangi dirimu sepenuhya tanpa rasa segan dan takut.Wah...tanpa segan?itu sudah melampaui batas.oh..bagi aku tidak perlulah untuk segan-segan dalam perkara macam ini.Perkara yag elok perlu kita lakukan.Nabi Muhammad pun sangat menyayangi dirimu.Tahukah kamu.Kamu perlu dijaga dan diberi kasih sayang serta dibelai bak puteri salju.Aku perlu tunggu sedikit masa lagi untuk membolehkan aku mendekati dirimu sepenuh jiwa aku.huhu.Dirimu begitu berharga.Wahai si Kucing....i love u kucing.


Eh..bukan jatuh hati dekat yang ni la...

Tapi...






Sekali lagi si Jiwer kelajuan membuat cerita yang hampir mengarut.Tapi kali ini banyak betolnya pun.Memang aku takot nak mendekati si kucing disebabkan ada peristiwa yang pernah terjadi suatu ketika dahulu.Aku mula berani untuk mendekati kucing setelah aku pergi ke melaka dan disana terdapat seekor kucing yang comel bernama Baby yang dimiliki oleh Amirah Yazid.Mulai sekarang kita perlulah menyanyangi binatang dan binatang itu tidak akan sakiti kita jika ia tidak merasa terancam.

Indah sungguh sekolah rendah
Buat apa tiada yang tentang
Hidup kita makin indah
Jika sayang pada binatang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...