Jom Baca

Sunday 12 February 2012

Mental lah!!



Alhamdulillah...Hari ini aku dapat juga untuk menunaikan hajat hati yang tidak kesampaian selama ini.Dah lama aku ingin menderma darah tapi tidak kesampaian.Macam best pula derma darah ni.Lain kali boleh la derma lagi.kalau ada hayat dikandung badan...cewah..

Hari ini aku sebenarnya hendak menulis mengenai Satu pantun yang dikarang semasa kelas Mental yang diadakan pada 1/2/2012 yang lalu.Masa ni kitorang sedang belajar mengenai therapy.
Wah..Bergelak sakan budak2 ni dalam kelas..Cik zam kan seorang lecture yang menceriakan...

ok... let's see the pantun...


Pantun Kelas Mental



Riuh Rendah Burung berkicau
Burung hinggap dipokok sena
Riuh rendah korang mengacau
Kacau aku hendah lena

Lena aku dibuai mimpi
Mimpi buat ketupat palas
Hendak berjaya jangan bertapi
Marilah kita hindari malas

Pesakit mental tengok kartun
sambil asyik kibar bendera
Bila bosan kutulis pantun
kerana pantun buatku gembira

Cik Zam nampak makin jelita
Jelita luaran dan juga jiwa
keihatan mental subjek kita
setiap masa bergelak ketawa

Bila gelak semua mengada
Gelak itu suatu petua
Semua orang perasan muda
Hakikatnya kita semakin tua

Rakyat malaysia hargai masa
masadibunag ditepi taman
Bila kita meningkat dewasa
Makin lama makin berpengalaman


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...