Jom Baca

Wednesday 8 February 2012

Kutulis untuk semua..


Hari ini mata aku tidak dapat dipejamkan..Tidak dapat nak dijinakkan supaya memejamkan mata dan menidurkan diri ini..Adoyai..Pagi nanti sudah hendak pergi praktikal.Bagi mengisi ruang masa yang ada ni.Lebih baik aku menaipkan pantun diblog aku ni.

Pantun ini dibuat semasa Test communicable disease..Maklumlah siap buat test awal.so baki masa sebelum menghantaar paper tu aku gunakan untuk membuat pantun yang tidak seberapa ni.(org lain sibuk membuat Test)haha..




Pantun Test Communicable Disease 


Dalam kelas berborak sakan
Borak tentang hati perasaan
Ujian telah kita mulakan
Harap kita dapat kejayaan

Beli nasi kedai Bedah
Bedah jual nasi padang
usaha sudah tawakal sudah
Jangan kecewa bila kecundang

Masuk hutan tangkap rusa
Rusa lari ketepi sawah
kita ini manusia biasa
kekadang diatas kekadang dibawah

Pagi-pagi pergi berenang
nampak buaya bersenang-lenang
Bukan senang hendak senang
Usaha dulu baru tenang

Makan ketupat dihari raya
Raya cina memang lama
Aku doakan korang berjaya
Moga menjadi jururawat ternama


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...