Jom Baca

Saturday 9 July 2011

Keroncong si perutku.

Salam

Malam ini aku rase gelisah semacam jer...Bak kater nurse anxiety...tp anxiety related to ape ea?
aku sebenarnyer gelisah sebab satu bende yang selalu menjadi maslah kepda anak2 muda zaman sekarang ni.
Bukan senang nak dapatkan bekalan benda tu time2 mcam ni..jam dah kul 2.00am..mane aku nak cari..nak pergi rompak tpi kat mane ade bende tu ea.Susah2..


      Itu lah msalahnyer kalau terlalu berjimat untuk diri sendiri..aku dri dulu x pernah berkira dalam hal2 macam ni.Selalu kene dahulukan keperluaan yang sangat penting dalam hidup kiter ni.Sepatutnyer Bende ni kene ambik dalm 2 0r 3 kli sehari nak2 aku yang badan macam ni kurang berisi..so kene la jaga kan pengambilan bende tu.


         Sekarang disebabkn keegoan aku,aku x tahan sangat ni...ape nak buat..Nursing intervention yang aku amek ialah main game and lepas tu tidor..Dah x boleh dibawa berbincang bende ni...Nak borak dengan orang pun dah xde mood...xpe2 aku kan kuat..cewah kuat la sangat kan...tapi sedangkan ulat dalam batu boleh hidup, ini kan manusia yang duduk dalam asrama.haha..


Apa sebenarnyer bende yang sangat penting tu yer???
nape pentinga sangat sampai aku terase nak tulis kat cini..aku kan xde keje penting ker x penting ker aku tetap nak tulis..haha...Hari ni aku sentuh kul 8.00pm td jer bende tu ..tu pun cikit jer..xde selera la katakan.


        Ok la bende tu ialah Nasi Or pe2 jer bende yang boleh menghilangkan lapar la...Makan tu kan penting dalam kehidupan kiter..tpi xde lagi kan yang mati disebabkan x makan.Yang mati disebabkan terlbih makan or makan bende yang mengarut der la kiter dengar kan.So hargailai setiap makanan yang kite nak makan tu..


Aku Ade satu lagi Nursing intervention: assess the client to look the picture of food.
Rational: Untuk menambahkan lagi rase lapar pesakit tu....

Ni Nak perkenalkan makanan kegemaran

1) Gulai kari the best makanan yang aku makan.Makan sampai jilat jari kaki lar katakan






2) hAH..yANG ni pun terbaik jugak..ranking kedua tu..sedap giler bossss..






3) Nasi lemak lau dapt ni mesti aku senang hati ni...mak aku kan jual nasi lemak..so hari2 dulu mkan nasi lemak...




4) Yang ni sampingan jer la...lau nak meawah ckit belanjer la mkan bende ni..




5) tidak dilupakan makanan yang berkhasiat.Makan la buah-buahan tempatan yerrr...





6) yang ni x bgus ckit..tapi time terdesak bende ni la jdi santapan semua budak2 belajar kan..



Ok la cukup dicini sajer ceriter pasal makanan ni..nanti ramai pulak yang meleleh air liur tuh..Aku tengah taip ni pun boleh terliur tengok..adoi..cobaan..cobaan..cobaan..


Ni pantun aku kidnap lgi..walau macam xde kene mengene tapi maksud mendalam tuh...


Buah mangga melendur tinggi
Buah kuini berangkai tiga
Hidup kita tidur dan mati
Sudah mati baru terjaga

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...