Jom Baca

Saturday 27 August 2011

SALAM PERANTAUAN

SALAM


Sirih berlipat sirih pinang
Sirih dari Pulau Mutiara
Pemanis kata selamat datang
Awal Bismillah pembuka bicara





Sebulan puasa + sebulan praktikal dh pun habis...akhirnyer tibe pule hari rayeee...erm.x puas lagi nk pose..x puas lagi nk praktikal..sepanjang praktikal kat kajang nih mcm2 pengalaman baru aku dapat..nak2 staff nurse baik2 semua..gua ngn staff nurse sama2 naik la..aku suke borak2 ngn staff nurse kt sana..diorg mesra alam gak la..eh lgi best staff nurse ni sorg kn nk bgi die punyer adik kat aku..haha..cantik pulak adik dia uh..putih..comel..tp dia ckp ak kene tunggu lame ckit la..sebb adik dia uh bru darjah 5..hahaha..mcm2 la..xpe gurau2 jer...

Sepanjang praktikal di bulan puase nih aku rase aku dapat pengalamn bru..keje time pose..dapat rse kepenatan yg dilalui oleh org tua kte dulu..diorg keje untuk cri rezeki untuk ank2 mereka...Tapi pe yg bt aku sedih ialah mengenal meninggal dunia..erm..hampir hari2 ade jer kematian depan mata aku..setiap org akan mati..kdng2 kite tengok org tuh mcm sihat tpi tiba-tiba dia pergi meninggalkan kiter..

Aku sekarang dah x takut tengok mayat..aku msti nk menyibuk jer bile ade pesakit yg critikal/nazak..bile aku tengok aku dapat ingat balik saat2 pemergian arwah ayah aku..aku selalu tengok reaksi famly pesakit yg meniggal..sebab aku paham perasaan diorg..Tpi aku rse menyesal lak sebb tahan air mata dulu..dulu ak bt2 kuat sbb aku xnk nngis depan mak aku..ak nk dia kuat..tp dalam aty hnye tuhan yg tahu.tpi aku lak dikejutkan dengan pemergian pak sedara aku pada 25/8/2011 jam 4ptg..erm mesti mak cdih lgi kn...

Setiap yg berlaku mesti ade hikmahnyer kan..aku doakan arwah ayahku ditempatkan dikalangan org beriaman..tarikh 29/12/2010 sentiasa dalam ingatan..saat semua org bercuty..tp aku....mula2 rase hilang semangat..aku sayang giler ayah aku..tp pe leh bt kn..So hargai oeg yg kite syg yer..erm...tiap2 malam aku teringat kan kat ABD RAHMAN BIN YUSOFF...smua org msti happykn nk smbut ary raye..tp aku rse mcm xnk blik...aku xpernh smbut raye tampah dia..xpernah pun..tiap2 tahun aku msti salam ngn dia dulu tiap2 pagi..tpi kali nih..aku x tau la mcam mana....aku takot nak blik..dah la aku x duduk umah dulu lagi..dh duk umah bru..rumah lame byk kenangan tpi dah dirobohkan..

Tapi RAYA tetap akan tibe..puasa tetap akan berda dipenhujungnyer..aku tetap kene balik..aku tetap kene hadapi kenyataan..nak ke x nk..yg hidup msti kene teruskn perjuangan..aku still ade mak,family and kwn2..
Aku lau cdih msti g lepak ngn member2..so aku leh happy2kn diri..thanks to all of you...

eh..tibe2 jer aku nih mcm nih..haha...stu mlm x tido...byk pikir la..skang dah kul 6.30am..nnti kul 10am dah nk blik kampung..barang2 x kemas lagi..x mcm org len...x rse nk blik laaaaa..Mase jalan ngn cepat lak ary nih

SELAMAT HARI RAYA DAN SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN




Ampun dan maaf dipinta



Selalu dihatiku



Gambar yg diambil oleh blackjeepsu production


Halia ini tanam-tanaman
Ke barat juga akan condongnya
Dunia ini pinjam-pinjaman
Akhirat juga akan sungguhnya 





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...